Brug biblioteket

Det er gratis og tilbyder alle bøger, cder og magasiner.

Det er faktisk utroligt at der ikke er flere som benytte de danske biblioteker. I stedet køber vi bøger som nye, selvom vi måske kun læser dem en gang, vi har abonnement til diverse magasiner og aviser, selvom vi smider dem ud efter de er læst og så henter vi en masse musik, som vi ikke er sikker på vi egentlig gider at høre i længere tid.

Hvorfor benytter folk ikke bibliotekerne noget mere. De er statsstøttet, så vi betaler (frivilligt såvel som ufrivilligt) for at de er der, men ofte tager man ud og køber det samme, bare som nyt og smider i princippet penge ud af vinduet. Selvfølgelig er der også en fornuft ved at man gerne vil eje nogle ting og det skal der selvfølgelig være plads til – men ofte så køber man bare, uden at tænke over om man egentlig for brug for den bog, magasin eller cd?.

Du kan finde bøger, magasiner og cder hjemmefra.

De danske biblioteker er heldigvis kommet godt igen på den teknologiske front og det gør at man i dag kan finde de fleste materialer hjemmefra computeren og bestille dem til dit lokale bibliotek, ganske gratis. Du skal bare gå ind på Bibliotek.dk og begynde at søge.

Du kan finde materialerne, bestille dem hjem eller se hvilket biblioteker som har dem liggende. Du kan efterfølgende lave en reservation af de forskellige materialer og så er de klar til afhentning indenfor få dage, alt sammen ganske gratis.

Ny APP kan hjælpe de danske biblioteker

Der er nu også kommet en APP til både Android og IOS, som gør at du hurtigt kan søge efter bestemte materialer, men også downloade e-bøger, lydbøger og artikler, direkte fra din telefon. App’en hedder Biblioteket Online og kan hentes gratis.

Hent app’en – Biblioteket online til IOS her
Hent app’en – Biblioteket online til Android her